Jäsentyytyväisyyskysely (Players1st) 2024 tulokset
Toteutimme tänävuonna jäsentyytyväisyyskyselyn kahdessa osassa. Ensimmäinen lähti
kesäkuun lopussa- ja toinen syyskuun lopussa. Kyselyitä lähti kaikkiaan 459 kpl ja
vastauksia tuli 145kpl, vastausprosentin ollessa 32%. Iso kiitos siis kaikille kyselyyn
vastanneille!
Kyselyn vastauksia hyödynnämme pelaajakokemuksen- ja muun toiminnan kehittämisessä.
Suositteluindeksiä mittaava NPS (Net Promoter Score), eli” kuinka todennäköisesti
suosittelisitte golfyhteisöämme ystäville, perheelle tai työkavereille”.
Saimme tuloksen 68 joka on hyvä verrattuna esimerkiksi valtakunnan keskiarvoon (52) ja
myös siihen että vuonna 2021 meidän NPS luku oli alhainen (27).
85-kentän vertailussa olemme siis tällä tuloksella sijalla 15. Korkea indeksiluku ei ole
itsestäänselvyys ja työtä sen ylläpitämiseksi jatketaan.
Kokonaisuudessa jäsenemme olivat tyytyväisiä seuraaviin: Tunnelma, asiakaspalvelu
tiedotus- ja johto, golf opettajat, ravintola, aukioloajat, klubitalo, proshop ja kapasiteetti.
Tähän varmasti vaikuttanee osaltaan mm. klubilla- ja kentällä suoritetut toimenpiteet
kuluneen vuoden aikana.
Kehitettävää oli jäsenten mielestä eniten tiiauspaikoissa ja viheriöissä. Erityisesti
kesäkuussa annetuissa palautteissa nämä kaksi asiaa korostuivat, syksyllä viheriöt ovat
saaneet hieman paremmat arvostelut. Myös klubin terassialuetta toivottiin viihtyisämmäksi.
Viheriöiden syysruiskutus on suoritettu ja toivotaan suotuisaa talvea, ettei jääpoltetta pääsisi
tulemaan kuten tänäkeväänä saimme harmiksemme todeta. Syysruiskutus tehtiin edellisen
kerran syksyllä -22 ja kenttä aukaistiinkin keväällä -23 ennätys aikaisin suoraan
kesäviheriöille ja saimme nauttia niiden hyvästä kunnosta koko pelikauden. Myös kesän
ajalla tehtäviä toimenpiteitä on kentänhoidon kanssa suunniteltu, kysymys on vain
resursseista ja niiden käyttämisestä.
Tiiauspaikkojen osalta on jo reagoitu ja 5-väylän 58-boksi oikaistiin lokakuussa HGK:n
ahkerien talkoolaisten voimin. Tiiauspaikkojen oikaisua jatketaan ensikeväänä, kunhan
vapaaehtoisia tekijöitä löydetään.
Alla jäsenten antamia palautteita:
“Mukava yhteisö, kiva tulla pelaamaan.”
“Fin bana i sin helhet, omväxlande svår, bra och trevlig banpersonal”l
“Hyvä kaveripiiri. Tuntee olevansa hyväksytty”
“Mukavaa porukkaa, peliaika löytyi tarvittaessa”
“Hauska ja iloinen porukka”
“Hyvä draivi päällä. Muistetaan pitää se. Enemmän tiedotusta tarttis”
“Otettu hyvin porukkaan, saa neuvoja jos pyytää ja kaikki kannustaa. Erinomainen
yhteisöllisyys.”
“Naisten tiistai-illat”
“Uudet tutut/ystävät, koko yhteisö.
Mielekäs harrastus, jota toivottavasti pystyn harrastamaan pitkään.”
“Pelikaverit”
“Kehitystä on alkanut tapahtuun”
“tarvitsen golfauton ,kun pelaan. Autoja on ollut riittävästi saatavilla.”
“Pelit hyvien pelikaverien seurassa”
“Uudet henkilöt jotka tekevät vastikkeetonta työtä yhteisön hyväksi.”
“Pelaaminen hyvien tyyppien kanssa”
“Mukavat pelaajat, erityisesti naistenillat tiistaisin ��”
“Mukavaa olla samanhenkisen porukkan osana.”
“Mahtava kenttä ja huippu yhteisö, sillä molemmissa sekoittuu Suomi ja Ruotsi”
“Kylmä juoma aurinkoisella terassillamme kierroksen jälkeen.”
“Uudet ystävät ja mukava ilmapiiri.”
“Ihmiset ja ulkoilu.”
“Hyvät peli kaverit”
På svenska
Medlemsnöjdhetsundersökning (Players1st) 2024 – Resultat
I år genomförde vi medlemsnöjdhetsundersökningen i två omgångar. Den första skickades ut i slutet av juni och den andra i slutet av september. Sammanlagt skickades 459 enkäter ut och vi fick in 145 svar, vilket ger en svarsfrekvens på 32 %. Stort tack till alla som deltog i undersökningen!
Vi kommer att använda svaren från undersökningen för att utveckla spelarnas upplevelse och vår övriga verksamhet.
Net Promoter Score (NPS), som mäter rekommendationsviljan och frågar ”hur sannolikt är det att du skulle rekommendera vår golfklubb till vänner, familj eller kollegor,” gav ett resultat på 68. Detta är bra jämfört med rikssnittet (52) och är en tydlig förbättring jämfört med vårt resultat 2021, som var 27. I jämförelsen av 85 klubbar placerar vi oss på plats 15 med detta resultat. En hög rekommendationsnivå är inte självklar, och arbetet med att behålla detta värde kommer att fortsätta.
Totalt sett var våra medlemmar nöjda med följande: atmosfären, kundservice, information och ledning, golftränare, restaurang, öppettider, klubbhus, proshop och tillgänglig kapacitet. Åtgärder på klubbområdet och banan under året har sannolikt bidragit till detta positiva resultat.
Medlemmarna upplevde däremot att det fanns mest förbättringspotential vad gäller tee-områdena och greenerna. Dessa två områden framhölls särskilt i feedbacken från juni, medan greenerna fick något bättre omdömen i september. Flera medlemmar önskade också att klubbens terrass skulle bli mer trivsam.
Höstsprutning av greenerna är genomförd, och vi hoppas på en mild vinter så att vi undviker isbränna, som vi tyvärr drabbades av denna vår. Höstsprutningen gjordes senast hösten -22, och banan kunde öppnas tidigt på sommargreener våren -23, med goda förhållanden genom hela säsongen. Vi planerar också åtgärder för sommaren tillsammans med banpersonalen, beroende på vilka resurser som finns tillgängliga.
För tee-områdena har vi redan vidtagit åtgärder, och tee 58 på hål 5 jämnades ut i oktober av HGK flitiga frivilliga. Vi kommer att fortsätta arbetet med att förbättra tee-områdena under våren, så snart vi har tillräckligt med frivilliga.