Kiinteät haitat
Väylällä 3 muistomerkki ja väylällä 6 rajapaalut ovat kiinteitä haittoja.
Tiet ovat kiinteitä haittoja.
Mittapaalut ja -merkit kentällä ovat kiinteitä haittoja, joiden siirtäminen on kielletty.
Kun kiinteä haitta vaikuttaa lyöntiasentoon ja/tai svingin vaatimaan tilaan, vapautuminen säännön 16.1a mukaisesti, lähin täydellisen vapautumisen paikka, mutta ei lähempänä lippua.
Pallo on ulkona (valkoiset paalut), sääntö 18.2
Peliä voi jatkaa ulosmenokohdasta kahdella rangaistuslyönnillä noudattaen sääntöä 14.3 pallon pudottaminen vapautusmisalueelle.
Väylä 6
Pallon mennessä suoraan estealueelle (keltaiset paalut), peliä tulee jatkaa tee paikan puoleiselta DZ alueelta tai lyömällä kolmas lyönti tiialueelta.
Mikäli pallo käy tiialueelta katsottuna vastakkaisen rannan puolella ja valuu takaisin estealueelle (punaiset paalut) peliä jatketaan greenin puoleiselta DZ alueelta.
(Greenin puoleinen DZ pelin suunnassa katsottuna greenin puolella oikealla.)
Range-palloilla pelaaminen on ehdottomasti kielletty!
Etäisyysmittarin, joka mittaa vain etäisyyttä, käyttö on sallittu.
RANGAISTUS PAIKALLISSÄÄNNÖN RIKKOMISESTA:
Reikäpeli – Reiän menetys
Lyöntipeli – Kaksi lyöntiä
Joukkueen kumpikin jäsen lyö avauslyönnin jokaisella reiällä. Avauksista joukkue valitsee toisen pelaajan pallon, josta peliä jatketaan. Se pelaaja, jonka pallo valitaan merkkaa paikan ja lyö seuraavan lyönnin ensin.
Mikäli valittu avauslyönti on:
Väylällä: Joukkuekaveri droppaa oman pallonsa maksimissaan yhden mailanmitan päähän lyöntipaikasta väylälle. Ei kuitenkaan lähemmäs lippua.
Griinillä: Joukkuekaveri asettaa pallonsa samaan paikkaan.
Bunkkerissa: Joukkuekaveri asettaa pallonsa vastaavaan paikkaan, ei lähemmäs lippua.
Raffissa: Joukkuekaveri droppaa pallonsa maksimissaan yhden mailanmitan päähän raffiin, ei lähemmäs lippua.
Estealueella: Joukkuekaveri joko asettaa pallonsa vastaavaan paikkaan maksimissaan yhden mailanmitan päähän tai vapautuu estealueelta normaalien estealuesääntöjen mukaisesti.
Vastaavilla säännöillä peliä jatketaan, kunnes toinen joukkueen palloista on reiässä.
Pelikaveri saa olla puttilinjalla toisen joukkueen jäsenen putatessa.
Joukkueen pelitasoitus lasketaan seuraavasti:
Kummankin pelaajan slope-luvut lasketaan yhteen ja summasta otetaan 25%. Saatu luku pyöristetään lähimpään kokonaislukuun.
HUOM. joukkueen pelitasoitus ei voi ylittää joukkueen pienemmällä tasoituksella pelaavan pelaajan henkilökohtaista slope-lukua.
RANGAISTUS SCRAMBLE-KISASÄÄNTÖJEN RIKKOMISESTA:
Lyöntipeli – Kaksi lyöntiä.